Tegenvallende resultaten
Eenmaal in de kappersstoel probeerde Femke duidelijk te maken hoe ze haar haar wilde hebben: natuurlijk en opgefrist, net zoals het was. Toch zag ze aan de manier waarop de kapper de folies aanbracht dat het niet met veel zorg gebeurde. Ondanks haar verzoek om de kleur niet lang in te laten werken, deed de kapper dit toch en plaatste de folies ook niet zoals Femke had gehoopt. Het eindresultaat was een kapsel dat ver van ‘natuurlijk’ was, vooral nadat de kapper besloot een platinum toner te gebruiken tegen Femkes wensen in.
Een kostbare ervaring
De conversatie in de kappersstoel draaide om de hoge kosten van kappersbezoeken. Femke benadrukte dat ze best bereid was om goed te betalen, zolang ze maar blij de salon uitstapte. Aanvankelijk leek haar haar in orde toen ze de salon verliet, maar eenmaal buiten en na een ontmoeting met een vriendin, realiseerde ze zich dat het resultaat verre van perfect was. Haar vriendin was geschokt en een foto bevestigde Femkes teleurstelling. Ze had €195 betaald voor een resultaat waar ze allesbehalve blij mee was.
Geen compensatie via de app
Ontevreden en teleurgesteld nam Femke contact op met de kapper via een bericht, waarin ze haar schrik uitte en vroeg om een deel van het geld terug via een Tikkie. Ze had geen vertrouwen meer dat deze kapper het probleem kon oplossen. Echter, de kapper weigerde enige vorm van financiële compensatie. Femke’s haar werd uiteindelijk elders gered, maar haar portemonnee bleef geschaad. Ze concludeerde ironisch dat het niet alleen een dure les was, maar ‘een Tikkie te veel’.
Bron: LINDA